söndag 21 februari 2010

En glutenfri fika på stan

Jag går gärna på café men helst inte hungrig. För det som de flesta caféerna har att erbjuda i matväg är inte glutenfritt som tex smörgåsar, pajer och sallader som gärna fylls ut med pasta, cous cous eller bulgur. Så jag brukar göra mig beredd på att nöja mig med en god kopp kaffe. Men det finns undantag och jag tror att de blir fler!

celiaki.se finns tips från medlemmar om vart man kan äta glutenfritt ute. Där var det någon som hade skrivit om Café Grue i Malmö som jag då var tvungen att testa. Jag fick en vad jag tror var en hembakad glutenfri morotsbulle med chèvre, valnötter, fikon och honung. Gå dit, det ligger mitt i centrum med den vackra adressen kärleksgatan. Ät gott glutenfritt och beskåda ny konst från olika konstnärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar